fredag 10 januari 2014

2a dagen avklarad!

Så var andra dagen i skolan avslutad ^^ 
Skolan är jätte bra! Lärarna är kanske inte världsbäst på engelska men de är ändå bra på att förklara så att man förstår :)
Klasserna är indelade i morgon och eftermiddag, jag går eftermiddagar så jag går i skolan 13:00-16:50 varje vardag (vilket är bra eftersom det tar mig en timmestt komma till skolan). Lektionerna är en timme och mellan varje lektion har vi 10min pause. Jag trodde först att varjeklass hade en bestämd lärare men det ekrar som att man har olika lärare olika dagar, båda lärarna jag har haft hittills har varit bra ^^ pratade med läraren idag om svensk kräftskiva, tydligen finns det ett tv program här i Japan som bara handlar om Sverige O.o
Jag har blivit kompis med en tjej från Korea, hon pratar inte så bra engelska men hon är jätte snäll :3 pratade också med den ända andra svensken i min klass idag, men bara lite gran ^^'

Nu är jag ledig från skolan lördag, söndag och måndag(national holiday). Imorgon ska jag träffa Amanda för att fika, ska bli kul att träffa henne igen :) 
Söndag ska jag träffa min "svenskakontakt" Pär och hans fru Anna, dags utflykt till Ikea ;) Pär är Lucas gudmors kusin, min mamma såg till att vi träffades innan hon åkte hem :) 
Måndag är inget större planerat än att jag måste till city hall för att registrera min adress :P

Lovade ju bilder på "lägenheten" och det är påväg! Kommer imorgon, lovar ;)

Bye~~

2 kommentarer:

  1. Fin liten "kall" lägenhet i en gullig förort i Tokyo:) Har du lyckats få igång duschen? Kul att du ska träff Amanda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvättade håret idag, men vet inte om man kan kalla det för en dusch xD

      Radera