fredag 28 mars 2014

Yoyogi~~

Idag var det 20-21+ ute så jag bestämde mig för att ta kameran och dra med mig Andrea till Yoyogi för att fota de första körsbärsblommorna! Inte så många som börjat blomma än men några har kommit och resten kommer nog snart! Nästa vecka ska vi försöka få ihop folk för att fira 花見 (cherry-blossom viewing) på riktigt! ^^

Vi började med att äta lunch i Harajuku innan vi gick bort till Yoyogi Park för att titta på blommorna, dammen och människorna som hade picknick. Jag gillar verkligen Yoyogi, parken är så fin och man kan knappt se staden runt omkring fast den ligger mitt i Tokyo! 
Tror vi gick runt i parken en timme innan vi tog oss bort till Ikebukuro för att möta killarna (Mathias, Johan och Nao) för att äta middag :)

Men det var lite tidigt för middag så vi gick in i en affär där killarna skulle kolla på nåt, jag och Andrea provade kepsar och tittade på T-shirts med rolig engelska på :P 
Efter det gick vi till en arcade där jag faktiskt lyckades vinna någonting! Första gången! :D
Och Mathias spelade ett spel där man skulle "flip the table" så hårt man kunde ╯°□°)╯︵ ┻━┻ 
så kul!!
Efter det gick vi och åt middag i Sunshine City, vi tog en runda på resturang våningen ,en bestämde oss för att äta på Hawaiian Burger stället, så sjukt gott! Jag åt avokado burgare och den var så god att jag glömde ta kort på den xP
Vi satt och pratade ett tag innan det var dags att ta sig hem, vilket bara var en 10minuters promenad för mig ;)

Bilder!



Imorgon var planen att åka på Disney Sea, men ska tydligen vara 60.000 besökare där imorgon så det uppskjutet tills nästa vecka löser nåt. Alla är överens om att vi ska dit men helst int tillsammans med så mycket andra människor >_<"
Istället blir det Ueno Zoo! :D hoppas bara pandan är vaken!!!!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar