onsdag 26 mars 2014

Mysdag

Idag är det regnigt och mulet väder ute så jag tänker bara ha en mysig hemmadag med serier, kanske en film och lite plugg :)

Igår så gjorde jag mig äntligen av med gammla boendet i Itabashi! Fick hjälp av en lärare i skola att få reda på utcheckningsprocessen, vilket tydligen bara var att ringa samma dag som man lämnar lägenheten och sen lämna kvar nyckel där personalen kunde hitta den. Så igår på morgonen ringde jag numret jag fått men det var Ingesson kunde engelska... 
Så efter två försök och massa missförstånd avslutade jag samtalet och mejlade min lärare istället. Bad henne ringa de och förklara att jag lämnat boendet, vilket hon nu har gjort så jag har officiellt flyttat! 
Efter att ha åkt bort till Itabashi och hämtat det sista och sen åkt hem igen tog jag en kort pause. Åt mini lunch innan jag åkte till Fontana kontoret och betalade nästan månads hyra. Men nu är iallafall allt det gjort!! 
Igår kväll blev det middag i Shin-Okubo för att välkomna Che tillbaka till Japan :D

Bestämmde mig för att inte sätta något larm idag utan bara sova tills jag vaknade, riktigt skönt! ^^ 
Men som sagt, pga det dåliga vädret idag så planerar jag inte att gå ut mer än att köpa middag om några timmar :P 

Bjuder på lite random bilder från den senaste veckan~

Kimchi ramen är fan det godaste som finns! <3
Utsikten från min balkong~ inga klagomål ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar