torsdag 13 mars 2014

Flytt!

Så flytten! Den var lugnt sagt komplicerad xD
Kan ju börja med att säga att jag vaknade kl. 5:08 (12/3) av en jordbävning som fick hela mitt rum att skaka! Lyckades sen somna om och gick upp kl.10, åt en snabb frukost och tog tag i att försöka rulla ihop min madrass >_<"
Kl.12:30 kom min flytthjälp! Oskar, Johan och Mathias var så snälla som ställde upp! Vi tog allting på tunnelbanan (en madrass, två stora rullväskor som var packade till max och en bag) hela resan från dörr till dörr tog kanske 1 timme sammanlagt. Har fortfarande lite småsaker kvar men ska hämta de i helgen :)
Efter att ha flyttat över allt så tog vi ett litet breaki lägenheten innan vi gick för att äta. Min betalning till de blev varsin takoyaki och middag, och det var de helt klart värda ;)

Min flytthjälp med sin belöning ^^


Efter att vi ätit middag gick vi runt lite i Sunshine City (ett stort shoppingcenter i ikebukuro) och hittade en jätte fin liten fontän~
Framför hade de massa bröllopsreklam, och man kunderna bilder med blommor! Så det slutade så här...


På kvällen träffade jag och Oskar en japanska tjej vi känner för att plugga lite inför alla proven! Hade det första idag, vet inte hur det gick, och imorgon blir det lyssnar test >_<

Ganska så sent här nu så ska sova! 
Kram~!



1 kommentar:

  1. Att vakna till jordbävning låter inte så kul, tur att du inte bor så högt:-) Skönt att du har flyttat nu. Du får lägga ut nån bild när du fått lite ordning! Lycka till imorgon

    SvaraRadera