onsdag 12 mars 2014

Speech contest

I Tisdags hade vi inga lektioner i skolan efter som skolan har Speech Contest! Hela skolan samlades i Toshima Public Hall kl 09:15 och vi var där till 14:50 ungefär.

Toshima Public Hall

Programmet för dagen! 

På för middagen var det tal, elever från olika klasser i skolan höll tal om olika ämnen. De flesta var faktiskt riktigt bra! Var sammanlagt 20 tal som var uppdelade i 3 grupper, efter att två grupper var klara blev det en kort rast och efter att sista gruppen var klar blev det lunch! 
Vi gick i ett ganska stort gäng och åt tillsammans på ett koreanskt ställe. Jag åt bibimbap~! 
Efter lunchen fortsatte det med uppträdanden av elever, några dansade, några sjöng, det var lite blandade grejer. Jag filmade lite kort på några av uppträdandena, men jag verkar inte kunna lägga up videor från Ipaden.... Dåligt

Ni får iallafall en bild på ett av uppträdandena, han dansade! Så gulligt och super kul att titta på :D

Det var allt jag hade att berätta om skolaktiviteten! Kommer skriva ett nytt inlägg imorgon om dagens flytt! Men nu måste jag sova, har stora prov imorgon :S 
godnatt <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar