söndag 27 april 2014

Shopping!!

Idag bestämde vi för att ha en shopping dag! Så efter att vi ätit en brunch på Gasuto så drog vi igång ;)
Jag behövde desperat köpa nya skor så vi började i Ikebukuro på ABC Mart och jag hittade äntligen ett par som funkade! De är svarta med små rosetter på ^^ ni skulle få en bild men jag har gått i de hela dagen så de står på balkongen och vädras just nu :P efter det gick vi in på SEGA mittemot och tog purikura~~


Efter att vi stannat till vid lägenheten för att jag skulle byta skor sådrog vi till Shibuya! Vi började med en trip till Disney Store och Tower Records. Ja, jag köpte skivor... 3st mer bestämt >_<" efter det Yoggi tagi den stora utmaningen, Shibuya109! Vi tog oss igenom alla våningar och shopparen en hel del :P




Det Lollo håller i på första bilden är påsen jag fick när jag köpte min nya väska på Cecil McBee, bilden under är min väska <3 den är så fin! Man kan ta loss den främre delen så att det blir en liten väska, så tekniskt sätt har jag köpt två ;)
Köpte också en tröja och ett halsband i 109 men är för slö för att ta kort på de, det har varit en lång dag! 

Efter 109 gick vi och åt ramen på ett ställe jag och Andrea hittade under våran förra shopping dag ^^


Så löjligt gott! Och så mycket mat! Men jag lyckades idag för första gången någonsin äta upp en hel portion! Ganska stolt faktiskt ;) 
Imorgon ska vi på Ghibli Museum, så vi ska upp tidigt så vi kommer dit i tid (man får baragå in under en viss tid som står på biljetten) år så peppad! Hoppas det blir kul ^^ 
Avslutar med en bild på Hachiko Statyn i Shibuya <3




1 kommentar: