lördag 12 juli 2014

Äventyr på Ikea

Hejhej!

Kl.4:22 imorse så väcktes jag av att båda mina mobiler började tjuta som brandalarm... När jag kollade så visade båda meddelanden som var helt i kanji, så jag förstod ingenting! Precis efter att jag kollat mobilerna började lägenheten skaka.
Tydligen så skickas det automatiskt ut meddelanden till alla boende i Japan när det kommer en stark jordbävning så man ska vara redo. Men jag tror aldrig jag blivit så rädd som när mobilerna började tjuta! Det var en 6.8 jordbävning, men den var i närheten av Fukushima så den kändes inte så mycket här i Tokyo :)

Vid 12:30 tiden drog vi igång med dagens äventyr, IKEA! Jag åkte dit med Daniel och Che, sen möte vi Oskar och Nao där. Oskar köpte massa möbler till sin nya lägenhet medans jag köpte lite grejer till köket och mat. De hade lösgodis!! Vi åt också middag i resturangen, köttbullar med lingonsylt, potatis och brunsås (kanelbulle och kaffe till efterrätt ^^) så gott! <3




De hade massa svenska böcker i alla bokhyllor! 



Höll på att dö påvägen dit dock, har  precis dragit förbi en typhoon här plus att det nu snart är högsommar så har varit upp mot 32grader varmt de senaste dagarna. Så jobbigt!!!
Vi får hoppas jag överlever, nu ska jag se en film och dricka flädersaft <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar